keskiviikko 9. huhtikuuta 2014

Mainos analyysi




Otin kuvan googlen kuvahaulla koska tämä kuva herätti ajatuksia.
Eli Rimmel New Lash Maxxx ripsiväri mainos. Jokainen Rimmelin ripsiväri mainos on melkein aina samanlainen, joten en muista milloin tätä mainostettiin.

Mainoksessa on Nainen isoilla pitkillä ripseillä ja tietenkin ripsiväri pullo ja sen harja.
Rimmelin logo näkyy oikeassa ala kulmassa. Ja vasemmassa alakulmassa on tekstiä jossa kerrotaan mitä ripsivärin pitäisi tehdä.
Minun katseeni ensimmäisenä kohdistui naisen kasvoihin ja LASH MAXXX tekstiin.

Tämä mainos on kohdistettu naisille ja tytöille jotka toivovat saavansa isot ja pitkät ripset ja saavan sen säihkyvän katseen joka naisella on kuvassa. Yleensä meikki mainokset ovat kohdistettu naisille, mutta miksi ei myös miehille? Jotkut drag queenit varmasti toivoisivat samanlaisa ripsiä kuin kuvassa olevalla naisella.
Nykyaikana tytöt alkavat meikkaamaan aikaisemmin joten veikkaisin ikä haarukan olevan noin 13-90 vuotiaille suunnattu.

Mainos kertoo että kaikki voivat saada tämmöiset ripset kuten tällä naisella joka on myös elokuvissa näytteliänä. Kauneus ja arvokkuus ja kauniit kasvon piirteet ovat tässä mainoksessa hyvin esillä. Mutta todellisuushan on se että nuo ripset mitkä ovat naisella silmissä eivät todellakaan ole aidot.

Jos omistaa lyhyet ripset, ei yhdet ripsivärit voi tehdä niistä pidempiä vaan tekoripset.

Katsoin kerran top-model ohjelmaa jossa tehtiin ripsiväri mainosta.
Jokaiselle mallille laitettiin ihan selvästi tekoripset silmiin ja mainostettiin pidentämää ja volumea antavaa ripsiväriä. Sen jälkeen en ole uskonut mihinkään ripsiväri mainoksiin!






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti